Fotboll, bärs och stadsfest

Hej där. Var ett tag sen sist och en del saker har hänt sedan jag senast skrev. Lillebror har kommit hem och det känns toppen. Det är himla skönt att ha han hemma. Fotbolls-EM har börjat och Sverige har redan åkt ur. Mycket snack och lite verkstad som vanligt. Hejar på Spanien och i synnerhet Torres nu. VM-kval i handbollen har det varit också där Sverige floppade totalt. Om fotbollen var ett fiasko så var detta ett dunderfiasko. Att inte ta sig vidare till VM med det här motståndet är under all kritik. Nu behövs ett bra OS om Lindgren och Olsson ska få sitta kvar...

Och så till slut så har det varit stadsfest. Hade hemskt gärna sett Norlie & KKV i fredags men det blev ej av på grund av omständigheterna. Nu blev det istället av igår och det blev en väldigt lyckad kväll. Jag, Malin, Niklas och Jenny rockade till H.E.A.T. (som var riktigt bra), dansade järnet till ABBA-coverbandet Waterloo, och hade det allmänt trevligt i öltälten där vi dansade tills det stängde. Sedan blev det hamburgare innan vi hamnade på en bänk där vi satt och spanade på konstiga människor. Vi hade det sjukt roligt hela kvällen och vid tre sa vi godnatt till Niklas och sen åkte vi hem och jag slocknade så fort jag la mig.

Vaknade upp relativt tidigt idag och fixade en superfrukost men sedan så blev det soffläge deluxe. Jag och Magnus har legat i varsin del av soffan precis hela dagen och tittat på Gossip Girl, film och lyfte inte ett finger förrän pappa kom hem och hittade sina bakfulla barn i soffan.

Tog mig dock i kragen och åkte med Malin in till Kramfors nu ikväll igen för att hämta våra grejer hos Jenny som vi hade lämnat igår. Vi handlade med oss lite gott och sedan blev det lite bilåkande innan vi tog oss hem igen.

Nu är det strax fotboll igen och jag har fixat chokladpudding och frukt till söndagsfika. Inte helt fel. Imorgon börjar jag på sommarvikariatet men jag börjar inte förrän klockan ett så får i alla fall sovmorgon!

Som ni nog vet vid det här laget så är jag inget proffs då det kommer till att hantera en kamera och igår var inget undantag. En hel del vin i kroppen och vilda människor gjorde det inte lättare...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0