Life Looks Better In Spring

Termometern visar strax över trettiostrecket. Tyvärr inte på plussidan. Äckligt trött efter dagens jobbpass och ser fram emot imorgon när jag slutat och bara får kasta mig i sängen och ta igen några timmar sömn. För självklart så kan man aldrig sova när man ska upp tidigt och jag har väl snittat fyra timmar per natt dom senaste dagarna.

Tuppade av i soffan när jag kom hem och har befunnit mig där tills för typ en timma sedan. Älskar söndag och alla dessa repriser och konstiga program. "Mammor och minimodeller", vad är det för psykfall som är med där till exempel? "Ja, jag tycker verkligen min åttaåring ska använda mascara, ögonskugga, foundation, concealer, kajal, puder, rouge, läppstift, och läppglans. Hon måste lära sig att se så vacker ut som hon bara kan." I klass med den där hemska Hollywoodfrun dom där tror jag.

Blev självfallet mitt och pappas måste också. "Så Ska Det Låta". Bästa programmet ever. Vill dock binda fast armarna och trycka in en trasa på den där mörkhåriga pianisten. Fy fan för jobbig människa. Och Sibel, hon måste ju typ vara den mest överskattade sångerskan i Sverige. Tjejen kan ju inte sjunga.

Känner för att klaga idag och fortsätter på temat Melodifestivalen. Spektaklet är ju nästan ett måste. Tyckte Gina var skitbra. Har alltid gillat henne och hon lär väl bli känd för svennesvenskarna genom Mellon nu. Sean Banan sjunger om att hans ding blir glad av att se alla svenska tjejers string och alla småbarn skrattar glatt och klappar händerna utan att föräldrarna reagerar. Samtidigt som kvällspressen skriver om Torsten Flincks "skamgrepp" på programledaren... Dead By April hade kvällens enda bra låt men känns lite sell out när ett sådant band ställer upp i "schlagerfestivalen". Kul i alla fall att dom berövade discodivorna i Afro-Dite på en finalplats. Alla hyllar Loreen och hennes låt som jag tyckte var okej men inte mer. Ännu en gång något som var överskattat. Och vad hände med Marie Sernholt? Hon sjöng en låt som påminde mig om mina unga år på barndisco. Salt och peppar och glittercatsuit. Not my cup of tea.

Byter raskt ämne från schlager till handboll. Guif spelade som sagt mot Alingsås. Tjuvkikade lite grann på jobbet men ville mest hålla för ögonen. Storspelande Rickard Larsson i målet men förfärligt spel framåt. Alingsås vann enkelt med 23-29 och andra förlusten på rak nu för grabbarna. "Brist på vilja" säger experterna. Plocka då fram den snarast säger jag! Lite coolt dock att laget inte förlorat en match på hemmaplan på ett år förrän idag.

Sådär. Nu har jag fått lättat på hjärtat. Kan kanske sova gott då i natt.

Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0