Mina killar gjorde det igen!

Sitter hemma hos Jessica nu efter att ha varit borta i Sporthallen. Fick som ni vet chansen att äntligen se Guif på deras hemmaplan och jösses vilken match det blev. Första semifinalen mot Kristianstad skulle gå av stapeln och jag och JP var på plats. Bredvid kristianstadklacken förvisso men vad gjorde det. Matchen började sådär spelmässigt men sen hände det hemskaste jag sett på handbollsplanen. Zacke gjorde ett fantastiskt mål men knockades samtidigt av en armbåge. Han föll till marken och försökte sen ställa sig upp för egen hand men utan att lyckas. Killen var helt borta och så groggy att han inte kunde stå på benen. Knappt vid medvetandet och helt borta. Det var så himla hemskt att se då ingen egentligen visste vad som hade hänt med honom. Till slut lades han ner på golvet och fick vård men det tog hela tjugo minuter innan ambulansen kom. Han bars ut på bår till publikens applåder och lämnade hallen med en publik full av oro.
Matchen fortsatte dock och med speakerns uppmaning att spela för Zacke så blev det krig ute på planen. En hård match full med utvisningar men också mycket skönspel. Det tog lång tid innan Guif lyckades ta ikapp det försprång Kristianstad skaffat sig men hamnade strax därefter i underläge igen. Segern såg ut att vara utom räckhåll men så kom beskedet att Zacke efter det hela var relativt okej och han hade till och med hälsat orden "Kämpa och vinn!" Laget verkade lyssna på Zackes ord och fick ny kraft och återigen tog man ikapp och gick nu förbi! de sista minuterna var hemska och hela hallen befann sig mellan hopp och förtvivlan. Det röda havet, idag inklusive mig och Jessica, kunde dock jubla till slut efter att Guif än en gång visat vad dom kan. Segern är vår! Och fy fan vad skönt det känns!
Det var verkligen en magisk kväll och match. Jag vet ju hur det kan vara i Sporthallen och är så himla glad att jag själv äntligen fick vara med om det. Att det också blev en seger i en semifinal är underbart. Eftersom mina händer var fullt upptagna med att klappa så blev det självfallet inga foton tagna men dom lägger nog Jessica upp hos sig då hon fick några kort.
Nu ska vi ta och se Big Brother och äta chokladbollar och imorgon blir det en sväng på stan. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0