Myshelg

Idag är en sån där dag som pågår hur länge som helst känns det som. Stundtals känner jag mig oerhört rastlös och vill bara ut och springa flera mil. Och sen så är jag helt plötsligt helt slutkörd och vill inte göra annat än att slänga mig i soffan. Samtidigt som minuterna långsamt tickar förbi.

Gårdagen var väldigt trevlig. Började med att åka till stan för en körlektion men eftersom jag hade två timmar på mig innan den startade tack vare dom oerhört superba busstiderna, så passade jag på att hänga med Malin lite. Vi åkte först på Coop och köpte världens godaste sallad. Deras salladsbar kommer bli en återkommande favorit i mitt liv framöver. Det finns verkligen ALLT man kan önska sig. Den här gången blev det lite rökt fisk, kräftstjärtar, vattenmelon, pasta, fetaost, ananas plus massvis med grönsaker. Det går inte att beskriva hur gott det var. Vi tog med oss amten hem till Malin där jag fick chansen att ta adjö av hennes lilla lägenhet. Ekande tomt var det och idag flyttade hon och Niklas in i den nya lägenheten. Jag hade planer på att komma dit och hjälpa till med flytten men då det inte går några bussar hem ikväll så är jag tvungen att stanna hemma. Jag är hundvakt den närmsta tiden och kan inte lämna henne inomhus hela dagen lång.

Så blev det till slut dags då för min andra körlektion och den gick ganska bra den med. Skräckslagen så körde jag helt plötsligt runt på stans gator, runt i rondeller och med hjärtat i halsgropen. Lyckade som tur var inte köra på någon eller något under mina åttio minuter i bilen. Nästa gång blir på tisdag.

Sen igårkväll så kom Anna och Jessica. Vi tittade på SYTYCD och käkade tacos. Vi tittade på underbara 500 Days Of Summer  och hade det allmänt trevligt.

Idag har jag som sagt inte gjort mycket alls. Tittat på friidrotten såklart. Emma Green Tregaro gjorde årets sämsta tävling när det gällde som mest och slutade näst sist i höjdhoppsfinalen efter att endast ha klarat ingångshöjden. Min favorit Andreas Thorkildsen hade ingen bra dag på banan och fick inte alls till det i spjutfinalen. En av mästerskapens allra säkraste vinnare slutade bara tvåa. Ausraliensiskan Sally Pearson sprang på fantasiska 12:30 i 100 m häck-finalen, endast sju hundradelar från världsrekordet. Och så var Herr Friidrott tillbaka. Usain Bolt krossade allt vad motstånd heter i finalen på 200 meter och vann på fina 19:40. På 200 meter finns det ingen som kan slå honom och han var en självklar segrare.

Som det känns nu så kommer det bli en väldigt lugn kväll för min del. Ska se resultatshowen på SYTYCD och sen funderar jag att hyra en film på Headweb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0