Glädje och sorg

Åh vad roligt det var att komma tillbaka på skolan idag! Som jag har saknat mina gullungar! Det var riktigt roligt att se deras förvånande men glada miner när dom fick syn på mig imorse. Har varit ensam på femårs idag och ägnat dagen åt att leka med Barbie, bygga lego, måla, ha sagostund och göra halsband. Helt okej att få betalt för!

Hann knappt få någon sömn i natt eftersom jag verkligen vägrade somna. Hur jag än vred och vände på mig så kom aldrig John Blund. Nattens sömn går därför att räkna i minuter, inte timmar. 

Eftersom jag sen skulle kliva upp fem i morse så kan ni bara ana hur trött jag är just nu. Ska upp tidigt imorgon också eftersom jag har körlektion klockan halv åtta.

_____________________________________________________________________________

Innan jag går och lägger mig så måste jag bara titta på kvällens sportsändningar klockan 22. Som säker de flesta vet vid det här laget så förlorade Sverige en av sina allra mest framgångsrika ishockeymålvakter idag. Stefan Liv omkom i en flygolycka i Ryssland tidigare idag då han tillsammans med resten av sitt lag var på väg mot en seriepremiär. 45 av 47 personer dog i kraschen och de andra två vårdas på sjukhus där läget är kritiskt.

Det är helt obegripligt och fruktansvärt sorgligt det som inträffat. Stefan Liv har räddat Sverige många gånger under sina år i landslaget och nu kommer han aldrig mer få ställa sig i ett mål igen. 30 år gammal. Så otroligt sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0