Ett sent uppvaknande

Den här dagen började inget vidare. Mobilen ringde alltför sent imorse och jag fick bokstavligt talat hoppa upp ur sängen fö att göra mig klar för jobbet. Sen och med endast tjugo minuter till jobbet började så klev jag ut genom dörren och insåg efter ett ivrigt letande att min cykel inte stod på gården. Den var uppe på jobbet där jag glömt hämtat den efter att fått skjuts hem förra gången. Notera att det tar ungefär 25 minuter att gå upp på jobbet i snabb takt. Men det fanns inget annat val än att börja gå och jag hade en sådan tur att Mia körde förbi och plockade upp mig efter vägen så jag hann i tid till slut.

Efter morgonens missar så gick jobbet helt okej idag. Timmarna gick faktiskt ganska snabbt och jag fick mig både ett par goda skratt och en riktigt god fika där varma päron och After Eight ingick, inte helt fel.

När jobbet var över var det bara att åka hem i ilfart för att sedan genast slå på tv:n där SVT visade mitt Guif och deras möte mot Skövde. Ett Guif som nu snarare ser ut som ett gäng kriminella killar än ett handbollslag... Dom tycker nämlingen att assisterande tränaren Janne har en festlig frisyr, vilket har resulterat i att ett tiotal spelare rakat av sig allt hår på huvudet. Ja just det. Förhoppningsvis växer det tillbaka snart.

Nu hann jag bara se de sista minuterna av första halvlek men efter en, vad jag förstår dålig start med 1-7 emot sig, så kröp Guif sig närmare och ledde ändå i halvtid med 14-12. Andra halvlek var lika svängig som första men då visade Zacke vägen med åtta mål och man kunde till slut vinna med 34-30. Två segrar av två möjliga så här i början av säsongen och det ser bra ut. Den nya killen Helge Freiman ser ut att vara en bra investering.

Har fortsatt kvällen med att äta gomiddag bestående av laz, zappat mellan True Talent och Idol och nu ska jag nog snart gå och lägga mig. Är fruktansvärt trötter.

Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0