En dag i september

Hej på er. Här sitter jag framför datorn med Jon McLaughlin i öronen och chokladbollar i munnen. Jag och Ida bakade igårkväll och jag snodde med mig några hem hit till pappa där jag är nu igen. Det må vara världens simplaste bakverk men det är nog ändå det godaste!

Kom hem från jobbet för en halvtimme sedan. Det var en lugn kväll så det var lättförtjänta pengar ikväll. Lite roligt var det på kvällsrasten också att berätta för mina lite äldre kollegor om bloggvärlden och att det faktiskt går att tjäna enorma summor på att berätta om sin vardag. Tydligen hade någon sett Foki på ett tv-program igår och var jäkligt överraskad över hur en ung tjej kunde tjäna sådan stora summor.

Innan jobbet så spenderade jag i stort sett hela dagen i stan. Hade ännu en körlektion men som tur var flyttades den fram så jag kunde ta en senare buss i morse. Gjorde min livs första fickparkering, lite tvärnitande i hög hastighet och fyrvägskorsningar. Det går framåt!

Tog en sväng på stan efteråt och fick med mig tre toppar på H&M för 100 spänn. 50 kronor styck kostade dom och eftersom jag hade rabattcheck så blev det ännu billigare. Det gillar vi. Var även in på Erikshjälpen och hittade två riktigt fina jättemuggar med fat, som jag letat länge efter, och en superfin skål. Detta för 32 kronor. Ganska bra det med. Sen var det ju mindre bra att jag köpte nya strumpbyxor som inte alls visade sig vara svarta utan bruna. Så jäkla typiskt mig att inte kolla ordentligt.

Aja, nu ska jag försöka att inte shoppa ett dugg förrän helgen i huvudstaden. Där kan jag få unna mig lite och efter det ska jag helst inte handla nåt åt mig själv förrän efter jul. Tror knappast jag kommer hålla det men man kan ju alltid försöka...

                                            
                                            



Sen när jag skulle hem så hände nåt som gör mig så jäkla sur. Jag sitter tillsammans med en annan tjej i en busskur och väntar på bussen på busstationen. Bussen kommer men kör förbi vidare mot stället där dom nästan alltid står i väntan på att köra tillbaka och hämta passagerare i kuren. Jag reagerade därför inte eftersom det var helt normalt. Saken var bara den att bussen sen kommer på vägen men istället för att återigen köra in mot busstationen så kör den bara förbi. Förmodligen så skulle den ha hämtat upp oss första svängen den körde förbi men på något sätt såg den inte oss eller helt enkelt struntade i att plocka upp oss. Fick därmed vänta ytterligare 45 minuter på nästa buss och fick därför ännu mer bråttom hemma innan jag skulle iväg och jobba. Älskar verkligen busschaufförer ibland.

Nu ska jag invänta näst sista avsnittet av spännande The Killing innan jag kryper ner i sängen. Förhoppningsvis så får jag en sovmorgon imorgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0