En bra dag

Idag har varit en bra dag. Det började med att mobilen ringde imorse. Yrvaken svarade jag och i andra änden var personal från skolan som frågade om jag ville komma och jobba några timmar imorgon. Svarade glatt ja på den frågan och även om jag börjar halv sju imorgon bitti så ska de bli skönt att få komma iväg och jobba lite, och särskilt då på skolan som jag inte varit på sen i våras.

Efter samtalet somnade jag om en timme innan alarmet ringde. Vaknade upp till strömavbrott vilket ledde till att jag fick duscha i ett badrum helt upplyst av ljusstakar. Ganska så mysigt.

Framåt ett så klev jag på bussen till stan, fick åka själv då Jessica tyvärr inte kunde följa med. Men väl på stan så mötte jag först upp farmor som är bosatt där en tid framöver. När vi till slut skiljts åts så stötte jag överraskande på Johanna på H&M. Nu när vi inte träffas varje dag längre så blir man extra glad när hon väl är hemma i Sverige och man får träffa henne. Vips så närmade sig klockan körlektion och jag begav mig till körskolan. Fick köra med en tredje lärare idag då min "ordinarie" var sjuk. Men det gick bra den här gången också och nu börjar jag komma in lite grann i det här med bilkörning. Lektion på torsdag igen.

Efter körningen så kom mamma och pappa och hämtade mig. Malin och Niklas. Vi åkte och handlade lite på Coop innan vi åkte hem till deras nya lägenhet. Dom är inte helt klara med allt än men den såg riktigt fin ut. Hann aldrig köpa nån inflyttningspresent tidigare under dagen utan får göra det nån annan dag. Eftersom dom båda skulle iväg och fiska så tog jag bussen hem, lagade en asgod tonfisksås och nu ska jag slänga mig framför tv:n och titta på fotbollen.

Bra dag helt enkelt.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0