Sommarkänslor

God kväll.
Jag kom hem från jobbet för en liten stund sedan och sitter nu här framför datorn och skrapar rent skålen från chokladmuffinssmet. Sötsuget var oemotståndligt denna kväll så därför står det nu en plåt med muffins i ugnen.  Så är det ibland.

Jag tog en promenad hem idag från jobbet och det var nästan en religiös upplevelse. Snacka om sommarkänslor! Det var ljus ute trots att klockan var halv tio, asfalten luktade regn, gräset luktade gräs, Håkan Hellström hördes i lurarna och de rosa och lila molnen speglade sig i vattnet. Nästan så att ögonen tårades lite där.


Tidigare idag tittade ju även solen fram ett tag och det blev stekhett ute på balkongen. Jag hann bara sitta i fyrtio minuter innan jag skulle göra mig klar för jobbet men jag hann bli överraskat mycket brun på den korta stunden. Härligt!

Nu tjöt äggklockan så det är dags att kolla till muffinsen. Lägger upp låtar i den första kategorin på min musiklista när jag tittat till dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0