Shopping, Chips & Champions League

Dagen idag har spenderats i Birsta tillsammans med Anna. Idag var det hennes tur att leta efter skor till studenten och att följa med som smakråd var något jag gärna gjorde. Skor hittade hon och även jag kom hem med lite grejer. Visar lite senare vad jag har köpt.

Ikväll var det egentligen en planerad utgång men då jag måste upp och jobba imorgon så fick jag skrota den planen. Jäkligt surt då jag var riktigt sugen på att gå ut. Istället har jag suttit i soffan med en påse chips och följt Champions League i två olika former. Först handboll då det idag har varit Final 4, alltså semifinaler. Missade den första matchen mellan Rhein-Neckar Löwen och Barcelona eftersom den visades samtidigt som jag var i Birsta. Den matchen vann i alla fall Barca. Nästa match mellan Hamburg och Ciudad Real hann jag dock med att se. Även där blev det en spansk vinst och det blir därmed alltså en helspansk final imorgon. Lite småtråkigt kanske men det kommer nog bli en jäkla bra match ändå. Och i båda lagen finns det svenskar som har chansen att vinna.

När handbollen var slut zappade jag över till fotbollens CL-final och där var det som de flesta vet ett möte mellan Barcelona och Manchester United. Nu missade jag de första två målen pga handbollen men resten av matchen satt jag klistrad framför tv:n och fick se hur både Messi och Villa med varsitt mål frälste Barcelona ännu en gång. Viva España ikväll alltså!

Nu ska jag strax krypa ner i sängen eftersom väckarklockan ringer på 05:45 imorgon bitti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0