Blodbad och Birstabesök - inte på samma gång som tur är

Igår var det en dramatisk dag som innehöll mycket blod och sjukhusbesök men idag är allt som vanligt igen. Saken var den att pappa kom inrusande i huset efter att ha klippt gräs och sa att han på något sätt fastnat i bladen på gräsklipparen och eventuellt kapat av sig ett finger eller två. Ja, han uttryckte sig kanske inte så direkt men det var det som vi trodde hade hänt i alla fall. Efter att ha spenderat dagen på sjukhuset i Sundsvall så visade det sig att han haft en väldig tur i oturen och kom hem "bara" med handen ordentligt omplåstrad efter att ha sytt ett tiotal stygn, en fraktur i ett av de tre skadade fingrarna och kroppen full av antibiotika. Hade han dock slipat bladen som han först tänkt göra hade han nog bara haft sju fingrar kvar nu. Idag verkar det dock inte vara n¨gra större fel på honom och handen läker väl så småning om.

Själv har jag spenderat dagen idag i Birsta tillsammans med Jessica. Det kliade i shoppingfingrarna och efter att ha vandrat runt i butiker hela dagen återvände vi båda hem med riktigt fina fynd. Själv blev jag ett par skor, ett bar shorts, ett linne, lite smycken och en bikini rikare. Om jag orkar så kan jag eventuellt lägga upp några bilder här sen på köpen.
Dagens höjdpunkt var dock en bägare med kulglass i solskenet. Kaktus-/citronsorbeten var gudomligt god!

Får se om Jessica och Malin kanske dyker upp här senare ikväll på en cider. Annars ska jag nog bara vila fötterna som värker lite och slappa framför någon film på tv:n. Kanske lägga upp det tredje inlägget i musiklistan.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0