75 frågor & 75 svar

Jag såg att Anna hade gjort ett test på sin blogg och jag tänkte att jag kunde fylla i en sån lista jag med nu när jag inte har något bättre för mig. Har dock tagit en annan och fyllt på med några frågor från Annas lista också.

1. Har du blandat mediciner med alkohol? - Har hänt att jag druckit då jag ätit Alvedon.
2. Vilka tre namn lyssnar du till? Cecilia, Cissi och Näätsaari. Inte mer spännande än så.
3. Vilken färg har din mobil? - Svart och mörkblå
4. Gillar du att läsa? - Ja
5. Har du något husdjur? - En hund. Har också en hund, katt och kanin hos mamma.
6. Äger du ett par rosa string? - Faktiskt inte
7. Favoritcitat? "Dream like you would live forever. Live like you would die tomorrow." - James Dean
8. Roligaste/tråkigaste ämnet i skolan? Språk/Fysik
9. Favorit godis? - Choklad
10. Är du kär? - Nope
11. Vilken årstid tycker du bäst om? - ska krypa till kojs nu jagSommar!
12. Framför eller bakom kameran? - Föredrar nog bakom.
13. Tycker du om kanelbullar? - Självklart!
14. Har du någon pojkvän/flickvän just nu? - Nej, skulle vara lite taskigt med tanke på svaret på fråga 10...
15. När fyller du år? - 25:e februari
16. Vilken färg är det på dina väggar? - I mitt rum? Typ vitt.
17. Spelar du något dataspel? - Spelar The Sims ibland om jag har tråkigt.
18. Senaste köpta cd-skiva? "Cardiology" - Good Charlotte
19. Hur gammal är du? - Jag är 20 år ung
20. Favoritfärg? - Blå, turkos och mörklila
21. Är du en sportnörd? Oja! Älskar allt sport som inte involverar hästar, bilar eller golfklubbor.
22. Vilken färg har du på dina sockar just nu? - Korallröda och vita.
23. Vad sa du senast? - Fan också!
24. Favoritmat? - Grillat
25. Vilken bok håller du på med att läsa just nu? - Andreas Carlssons biografi "Live To Win - Låtarna Som Skrev Mitt Liv"
26. Hur mycket shoppar du för varje månad? - Beror helt på om jag har pengar eller inte, men några hundralappar i genomsnitt kanske.
27. Har du en egen digitalkamera? - Ja, men den är riktigt dålig.
28. Vad ser du utanför ditt fönster? - Just nu? Mörker och några kvistar från trädet utanför.
29. Vad har du på dina väggar? - Allt möjligt. Tavlor, hyllor, fotografier, lampor m.m.
30. Har du många bilder på din data? - Ja, ganska många. De flesta från studenten.
31. Vem ringde dig senast? - Mamma
32. Vad står det i ditt 48:onde sms? - "Okej, det blir toppen! :)"
33. Och vem är det ifrån? - Malin
34. Har du körkort? - Inte än, nej.
35. Vad åt du senast? - Chips och dipp.
36. Gillar du skolan? - Just nu är jag extremt skolless, men jag gillade oftast skolan när jag gick i den.
37. Vilken var den senaste låten du lyssnade på? - "I'm On Fire" - Bruce Springsteen
38. Har du något smycke du absolut inte vill tappa bort? - Yes, mitt guldhjärta jag fått av farmor och farfar i doppresent men kedjan som jag fick av farmor i studentpresent som hon hade fått av farfar från början.
39. En film jag gillar: Law Abiding Citizen
40. Vilken var den senaste hemsidan du var inne på? - Hannes blogg
41. Längtar du till något? - Jodå, ska bli skoj att åka till Göteborg igen och titta på lite handboll.
42. En av mina favoritlåtar för tillfället: - "Caves" - Jack's Mannequin
43. Vem pratade du senast med på msn? - Anna
44. Om du sträcker ut din högra hand, vad nuddar du då? - Chipspåsen
45. Gillar du att bada? - Ja! Både inne och utomhus.
46. Brukar du bli nöjd med bilder på dig själv? - Oftast inte, det se ju inte alltid ut som jag på bilderna!
47. Har du någon dricka nära dig just nu? - Står ett glas Trocadero på bordet.
48. Vad ska du göra idag? - Tänker inte göra nåt mer spännande än att gå och lägga mig när ajg skrivit klart den här listan. Klockan är ändå 23:14 nu.
49. Hur svarar du i hemtelefonen? - "Cecilia"
50. Hur svarar du i mobiltelefonen? - "Cecilia" om det är okänt nummer, annars bara "hej" eller "hallå".
51. Ringer du mycket? - Inte direkt. Har lite fobi för att prata i telefon.
52. Detta tänder mig: Leenden och ögon
53. Detta gör mig avtänd: Finns inget värre än skrytsamma personer som tror att dom äger marken dom går på.
54. Hur många timmars sömn inatt? - Ca sju timmar.
55. Sover du ensam? - Ja, fast med vovven min under sängen.
56. Vad ser du fram emot? - Att få komma härifrån och uppleva något nytt.
57. Vad vill du ha just nu? - 27 grader varmt
58. Vem saknar du mest? - Farfar
59 .Vem vill du helst slippa? - Falska människor
60. Vem stör du dig på? - Finns ett antal personer men dom tänker jag inte nämna här.
61. Person jag beundrar: - Farmor
62. Vilken buss åker du oftast? - 10:an eller 90:an till och från stan.
63. Vilken årstid är det nu? - Skulle vilja säga vår eftersom det är första april idag, men kollar man ut genom fönstret är det nog fortfarande vinter här uppe i Norrland.
64. Vad önskar du dig i present? - En ny kamera skulle vara fint.
65. Tre saker jag vill göra innan jag dör: - Uppleva världens alla hörn, göra livet bättre för människor som på något sätt mår dåligt och skaffa mig en familj.
66. Detta är jag rädd för: - Döden. Och åska och tandläkare.
67. Pratar du fortfarande med personen du kysste senast? - Hehe.. nej.
69. Är du polare med grannarna? - Skulle inte sträcka mig så långt och kalla dom för polare. Förutom farmor då förstås!
70. Var är dina syskon just nu? - Ida ligger nog och sover hemma hos mamma i sitt nya rum och Magnus sitter och nördar framför datorn hos sig 50 mil söderut.
71. Vilken tid gick du upp imorse? - Runt halv nio.
72. Vad gjorde du kl 2 inatt? - Tog vara på min skönhetssömn.
73. Vad är det första du gör på morgonen? - Snoozar och somnar om.
74. Vad ska du göra efter det här? - Borsta tänderna och gå och lägga mig.
75. Gillar du sånna här test? - Har man inget bättre för sig kan dom vara roliga att fylla i.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0