Jobb och VM

Nu har jag jobbat två dagar och kommit in en aning i arbetet men det är väldigt mycket information och nya saker som ska bankas in i skallen och jag är lite nervös inför nästa arbetspass då jag ska klara av det mesta själv... Som tur är finns det väldigt trevlig och hjälpsam personal som förhoppningsvis gör det lite lättare för mig att få ordning på saker och ting. Nu är det bara att vaka vid telefonen för att få reda på när nästa gång jag ska jobba blir.

Idag var det ingen som ringde så då har jag varit ledig idag. Solen har stått högt på himlen så jag har passat på att sitta ute och njutit lite. Tyvärr blev det inte så varmt som jag hoppats på eftersom det blåste lite kallt. Men en liten stund blev det i alla fall. Förhoppningsvis håller det fina vädret i sig så våren får chansen att komma. Längtar som en tok efter converse mot asfalt!

Nu till något helt annat: skid-VM håller ju på för fullt och svenskarna har hittills lyckats kamma hem två medaljer, guld och brons för Hellner och Jönsson i sprint. Tyvärr har de övriga tävlingarna gått åt helvete, mycket pga de dåliga skidorna. Idag var det dags för sprintstaffetter för både damer och herrar och innan start hade vallateamet gått ut med information om att man nu hittat felet. Och visst verkade dom ha gjort det! Kalla och Ingemarsdotter körde på riktigt bra och på deras både respektive sistasträckor så körde dom över allt motstånd och Kalla kunde köra hem guldet till Sverige. Grymt starkt jobbat! Herrarna om några var favoriter och alla hoppades på att dom skulle upprepa damernas bedrift och det såg väldigt länge ut att gå vägen. Men tyvärr tyvärr så orkade inte Modin följa när några ryckte på näst sista varvet och när det var dags för den sista växlingen kunde inte Jönsson göra mycket för att komma ikapp och svenskarna slutade på en sjunde plats. Norge som fullkomligt dominerat i spåren under detta VM blev dock snuvat på guldet här när Alex Harvey från Kanada spurtade hem vinsten och hökde fingret mot munnen för att tysta den galna norska publiken. Hihi...

Imorgon drar även skiskytte-VM igång och om jag inte får jobba nåt så vet ni alla vart ni hittar mig hela dagen: bänkad i soffan framför tv:n. Heja Ferry! Heja Ferry!

Nu ska jag gå ner till farmor för middag. Hör senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0