Hard work work!

Åt nyss världens godaste middag! Rostbiff, potatissallad, mfafig grönsallad och ciabattabröd. FRUKTANSVÄRT gott. Ville bara säga det.

Har jobbat på skolan idag och ungarna var glada att se mig. Och jag dom såklart! Ganska trevligt också att få betalt för att rita och bygga lego. Ska tillbaka imorgon igen men ska då hänga med femåringarna.

Igår var jag förresten med om en smårolig grej. Hade först varit hos frisören på morgonen och sen när jag kom hem tänkte jag ta en promenad och lufta frillan liksom. Tog med mig vovven och musiken och gick ut på halvön här borta. Gick där och njöt av solskenet när plötsligt vovven tokstirrade in mot skogen. Kollade lite och upptäckte två ståtliga älgar tjugo meter ifrån oss. Vände på klacken, ville ju inte skrämma ihjäl vovven direkt. Hon är ingen riktig älghund direkt. Vände mig om och såg två andra älgar springa åt motsatt håll medan de två första tagit sig en bit längre in i skogen, men fortfarande i synhåll.

Jag säger det igen: Varför läser folk modebloggar när det finns sådana här berättelser från ett liv i Norrland?!

Kommentarer
Postat av: Annis

Nu gjorde du mig hungrig ju...



Det är i norrland det händer!

2011-03-23 @ 20:11:50
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0