Femteitredje

Idag har jag haft en riktig slappardag. Legat i soffan och tittat på skidåkning och ”The City” hela dagen samtidigt som jag smaskat i mig kolaglass. Jag tänker faktiskt fortsätta med samma sysselsättning nu under kvällen men tänker byta ut skidorna mot hockey, ”The City” mot Melodifestivalen, och glassen mot chips och dip. Riktigt lördagsmys med andra ord! Var bjuden på party men kände att jag behövde en sån här helg nu faktiskt. Kommer fler fester den kommande framtiden med hemflyttade vänner och liknande.

Här stormar det annars som bara den och jag kunde knappt somna igårkväll. Knakade och lät i hela huset och det var ett par ögonblick då jag verkligen inbillade mig att antingen taket skulle lyfta, fönstren skulle slås in eller hela huset rasa ihop. Lite synd att det ska blåsa också för det är väldigt soligt och fint väder och utan storm skulle det säkert vara väldigt varmt och skönt ute. Har varit nära att gå ut och sätta mig ändå men känner att jag inte vill riskera att bli sjuk nu när bl.a. en resa till Stockholm väntar. Sen har jag inte blivit kvitt min hosta ÄN som jag haft sen efter nyår och känner att går jag ut i blåsten så kommer säkert en jätteförkylning som ett brev på posten. Så planen på att få bli lite vårbrun i ansiktet får vänta lite till.

Önskar er alla som läser en trevlig lördag oavsett om ni ska ut och slå klackarna i taket eller som mig, sitta hemma och tjocka er framför tv:n!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0