En weekend i huvudstaden

Nu har jag landat här hemma i Norrland efter en väldigt trevlig helg i Stockholm. I fredags tog jag och Anna bussen ner till Stockholm för att sedan ta tåget vidare mot Gnesta där vi bosatte sig hos mina släktingar. Slutkörda efter resan tog vi det bara lugnt på kvällen med Let's Dance och tacos.

På lördagen tog vi tåget in till Stockholm igen för shopping. Jag och Anna vandrade runt inne i city innan vi mötte upp Lia och Frida och tog oss ut till Nacka Forum där plånboken blev tunnare. Jag var dock ganska duktig och köpte inte så himla mycket men lite kläder blev det i alla fall. Den blev en lugn kväll även på lördagen med Melodifestivalen på tv:n. Jag tycker den slutade helt okej i år jämfört med tidigare år. Men VARFÖR skulle det vara en internationell jury med? Det är ju än så länge en svensk tävling och då borde det väl vara svenskar som bestämmer vem som ska vinna...

På söndagen var det dags för match och vi tog återigen tåget in till Stockholm där vi efter många om och men mötte upp hela gänget. Vi vandrade bort till Gamla Stan där vi hittade ett mysigt fik där vi åt lite mat innan vi fortsatte bort mot Hovet. Matchen blev relativt enkel för Sverige att vinna och segern var i stort sett aldrig hotad. En helt annan match jämfört med den tidigare kvalmatchen i onsdags med andra ord. Niklas Ekberg var grymt bra och gjorde hela elva mål.

På måndagen var det dags att åka hem igen och den här gången fick vi sällskap av Jessica på bussen. På vägen ner till Stockholm var jag mina ben nära att avlida många gånger. Tog endast ett par timmar sen var resten av resan att jämföra med ren tortyr. Hemresan gick lite bättre då det blev ett matstopp i Tönnerbro och möjligheten att sträcka på benen. Men visst gjorde det ont den här gången också. Nu är det jag som köper strumpor som får igång blodcirkulationen! 

Sen jag kom hem i måndags har jag bara slappat. Sett på tv, suttit ute i solen som kommit fram, och nu är jag hemma hos mamma och ska passa Ida. Åker dock tillbaka hem till pappa sent ikväll.

Nu ska jag återvända till skidsprinten som visas på tv:n. See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0