Vilken midsommar...

Jahapp, midsommarafton och jag sitter framför datorn. Är ensam hemma istället för tillsammans med ett gäng vänner. Äter en macka istället för midsommarbuffé. Dricker cola istället för öl. Lyssnar på AC/DC istället för Tomas Ledin. Min midsommar.

Åkte på jobb hela jävla helgen alltså. Har jobbat mellan 13-21:30 idag och imorgon och på söndag blir det mellan 7-16:30. Kul. Särskilt när hela ens familj är bortrest så man kan inte ens komma hem och få en känsla av midsommar i alla fall. I år var jag, på väldigt många år riktigt sugen på att fira midsommar uppe i Hammarstrand i sommarstugan. Äta massvis med mat i "slakthuset", ligga och sova i hängmattan, bygga en enorm midsommarstång och gå till vattenkällorna mitt ute i skogen vid midnatt och dricka glasklart vatten och önska sig något. En midsommar som den såg ut när man var liten.

Istället blir det att gå och lägga sig snart för att kliva upp snortidigt imorgon bitti för att sedan ta cykeln till jobebt. Slår vad om att det kommer ösregna också. Bara för att göra mig ännu gladare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0