En dag i solen

Fy fan vilket härligt väder det har varit idag! Redan när jag gick upp på jobbet imorse vid sju så var det riktigt varmt. Sen har det varit riktig sommarvärme hela dagen och efter att jag jobbat klart så spenderade jag resten av dagen på balkongen. Brännan kommer sakta men säkert! Satt där uppe i flera timmar och roade mig med att läsa, äta ananas och lyssna på musik. Var riktigt nära på att somna där ett ögonblick också men insåg vilka katastrofala följder det kunde ge så öppnade genast ögonen igen.

Fick äntligen mitt schema inför sommaren idag. Det var väl egentligen helt okej förutom att jag måste jobba hela helgerna då roliga saker som midsommar och stadsfesten äger rum. Midsommar måste jag jobba men om jag har tur kan jag kanske lyckas byta helgen då stadsfesten är. Vore synd att missa ett par av de få dagar då stan livas upp lite.

Nu till något helt annat. Ikväll blev Sverige klart för kommande handbolls-EM i Serbien. Ett poäng räckte mot Montenegro för att komma dit och det gjorde man. Sverige ställde upp med ett ganska skadedrabbat Sverige och Montenegro hade inte med många av sina bästa spelare. Första halvlek blev relativt jämn och Sverige gick till paus med 19-17 i ledning. I andra halvlek så tog Sverige ett ordentligt grepp om matchen och efter fem minuter in i andra så var matchen avgjord. Resterande del av matchen så öste Sverige in mål och kontrade sönder montegrinerna. Andreas Palicka spelade mycket bra i målet också och Sverige vann med komfortabla 39-28. Det är en kvalmatch kvar mot Israel men man är redan nu klara för EM alltså.

Imorgon är det en stor dag för alla 92:or då det är dags för studenten. Självklart ska jag dit och ta emot Anna och Jessica på utspringet. Är riktigt glada för deras skull då jag vet hur jäkla skönt det är att äntligen få kliva ut där på trappan efter så många år i skolan. Jag kan dock inte fatta att det är ett helt år sedan det var jag som stod där på trappan och skrålade för full hals. Tiden går läskigt fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0