Stadsfesten i Kramfors

Har haft en väldigt trevlig helg måste jag säga. Första gången jag var på Kramfors stadsfest och det var väl helt okej. Höjdpunkten var självklart underbara Daniel Adams-Ray på fredagen. Helt fantastiskt bra var han. Att regnet strilade ner från himlen gjorde det hela nästan ännu bättre. Och det finns nästan inget som slår känslan av att stå framför scenen och sjunga med i låtar som betyder så mycket för en. Hade han bara sjungit "Vitt" så hade kvällen varit absolut fulländad. Förhoppningsvis får jag se han igen och då höra "Vitt".
Efter Daniel så begav vi oss in i öltältet där det bjöds på covers och sedan lite "vanlig" partymusik och vi fick äntligen dansa av oss lite.

Ramlade i säng vid tre den natten och klev sedan upp tidigt på lördagsmorgonen och åkte in till stan. Blev upphämtad av "mamma" Malin och sen åkte vi hem till "pappa" Niklas. (Vi har kommit fram till att jag är inte femte hjulet i deras förhållande utan deras lilla dotter.) Det bjöds i alla fall på lite välbehövlig lunch innan vi tog en sväng ner på stan och inhandlade diverse grejer. Det vill säga sprit, strumpbyxor och pärlor till armbandstillverkning. Åkte tillbaka till Niklas och smuttade på vin, tittade på tv och gjorde fina armband innan jag åkte hem igen. När dusch, smink och sånt var fixat åkte jag och Anna hem till My där vi träffade resten av brudarna. Det blev lite förfest med dricka, tjejsnack och till slut lite dans också. Efter tio nån gång bar det av till stadsfesten igen och nu fick vi även sällskap av Malin, Niklas och Martin som kom från stan.

Lite mer folk på stadsfesten den här kvällen och vi vandrade runt lite (på runda fötter) innan jag, Lia, Martin och Niklas tog plats framför scenen och sen stod där och rockade loss till coverbandet Livin' Cover. Lite AC/DC är aldrig fel. Blev en stund i öltältet den här kvällen också innan vi återvände hem. Trötta men nöjda med helgens festligheter. Blev såklart inga bilder då jag var alltför upptagen med att klappa händerna.

Tog en härlig sovmorgon idag och stannade länge i sängen och bara lyssnade på musik. Har bara tagit det lugnt hela dagen med undantag för en promenad med Anna mitt på dagen. Har inte varit bakis men sjukt trött och funderar på att sätta på en film, poppa en påse popcorn och spendera kvällen framför tv:n.

Kommentarer
Postat av: Lilo

Grym helg! Måste tacka för sällskapet där framme vid scenen Cissi, när alla andra bangar kör vi steeenhååårt!! :D:D:D

2011-06-19 @ 23:23:54
URL: http://liaamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0