Sommar - var är du?

Godmorgon! Detta har dock inte varit någon god morgon för min del. Skulle egentligen iväg på ett möte hos Arbetsförmedlingen nu vid tio men eftersom bussen, som alltid, var rejält försenad så hann jag inte. Och då mötet bara skulle pågå en halvtimme kändes det ganska meningslöst att vänta till bussen kom, komma rejält försent och sen bara hinna sitta där en kvart eller så. Och dessutom betala en massa för bussbiljetten. Då är det bättre att jag får en ny tid. Kan inte förklara hur mycket jag älska bussförbindelserna här omkring. Och hur dom ALLTID är försenade.

Aja, nu kom jag ju i alla fall upp i tid och hinner att göra lite innan jag ska åka och jobba vid halv fem. Men att städa undan och sådana nödvändiga bestyr tror jag att jag skjuter på och istället ska jag nog ägna mig åt att se ikapp några avsnitt av Big Brother.

Igår var jag in till stan en stund för att kika på en av höjdpunkterna för studenterna - studentdanserna! Fastän det bjöds på en hel del skratt så måste jag säga att det kanske inte var dom allra roligaste danserna jag sett. Kvaliteten var väl sådär. Sen vinnarna går ju alltid att diskutera... Förstår inte varför det måste vara lärare som är domare, då dom inte alls ser på danserna så som vi yngre gör. Det vi tycker är skitkul förstår dom inte alls hur vi kan skratta åt. Nåja, i slutändan så är det ändå inte poängen i kampen om guldmössan som betyder något. Vår klass tog inte ett enda poäng men vi hade nog fan roligast av alla. Studenten handlar ju ändå om att umgås med sina vänner i stort sett 24 timmar om dygnet, hitta på allt möjligt tokigt tills solen går upp och sedan göra om allt igen tills dagen då man går ut på trappan. Studenten var den absolut bästa tiden i mitt liv så här långt och jag är så glad att jag tog vara på varenda minut av den. Att studentfotografierna blev apfula pga en redig bakfylla då jag kommit hem endast några timmar tidigare är nåt man får ta och bara något jag skrattar åt. Det var det värt för helvete vad kul jag hade! Och gud vad jag saknar den tiden nu. Hade kunnat göra mycket för att få dra på mig den där vita mössan, skruva upp volymen till "Alorse On Danse" och skrika "SPSPSK" tills rösten tog slut.

Något som bidrog mycket till att jag hade en sådan fantastisk student var det underbara vädret. 25 grader plus i två veckor, med undantag för balen då det spöregnade. Ännu verkar inte sommaren ha kommit riktigt. Det ser ut som sommar, luktar som sommar och borde vara sommar. Istället är det kallt och om det inte regnar så stormar det. Igår var det världens åskoväder som pågick i drygt två timmar. Jag hatar verkligen åska och ännu värre är det då man är ensam hemma. Om det inte blir bättre väder snart så tror jag nästan jag sjukskriver mig och flyr till Spanien eller nåt ett par veckor...

Nej, nu ska jag avsluta detta och kika på BB. Hörs! 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0