Get Your Heart On!

Fick en underbar överraskning när jag kom hem idag. Älskade Simple Plans nya och efterlängtade album Get Your Heart On! låg på köksbänken och väntade på mig. Gjorde som jag alltid gör när jag får en rykande färsk skiva i handen. Satte den i stereon, la mig på sängen, stängde ögonen. Och lyssnade.

Simple Plan är tillbaka och det med ett fantastiskt album! Get Your Heart On! innehåller allt det som SP är. Upptempo, peppande låtar, superfina texter och en känsla av att allt kan bli bättre.! Awesome. På det här albumet har bandet även sammarbetat med ett flertal artister, t.ex Natasha Bedingfield, K'NAAN och Alex Gaskarth och slutresultatet är riktigt bra. 

Alla låtarna är var och en fantastiska och det är nästan omöjligt att säga vilka som förmodligen kommer bli mina favoriter men under de första lyssningarna så är det "Astronaut", "Freaking Me Out", "Gone To Soon", "Last One Standing" och "This Song Saved My Life" som mitt hjärta slog några extra slag för. Den sistnämnda är nog nummer ett. Låten som Simple Plan skrivit och sjunger tillsammans med sina fans är underbar och resulterade i både rysningar och liter tårar.

Nu kan jag inte vänta tills dess att jag får höra de nya låtarna live! 


Kommentarer
Postat av: Jessica

håller med dig, ÄLSKA!!

2011-06-23 @ 18:37:12
URL: http://jeessiiccapersson.blogg.se/
Postat av: rach

sv: haha åh, men eller hur. Sjukt skönt att de är tillbaka <3 och precis som du skrev, en konsert nu tack ;)

2011-06-23 @ 19:43:59
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0