Förlåt för att jag syndat

Idag har jag gjort något som jag egentligen är starkt emot. Jag har ätit, ja till och med bakat, pepparkakor. Mitt i sommaren. BIG NO NO! Befinner mig för stunden hemma hos mor min och i julas gjorde hon en jättedeg då planerna var att jag och Ida skulle göra ett flertal vackra pepparkakshus. Om ni kommer ihåg så gick de planerana åt pipsvängen. Följderna blev att vi frös in degen och nu idag hade mamma och lillasyster fått för sig att vi skulle baka ut den. Hujedamig! Det kändes riktigt skumt att stå i köket och känna doften av pepparkakor samtidigt som sommaren stod utanför fönstret. Komemr aldrig göra om det. Pepparkaksbak hör till julen och inget annat.

Nåja, jag kompenserade detta hemska brott genom att senare sätta tänderna i en skål fylld med jordgubbar och grädde. Det kändes väldigt rätt. 


Inte okej.



Helt okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0