Day 05 - A Song That Reminds You Of Someone

Jag hade ju helt glömt bort den här musiklistan jag höll på med! Men nu när jag ändå är nostalgisk och snackar om studenten kan jag lika väl tillägna låt nummer fem till min kära klass. Det finns många låtar som hör ihop med mina kära vänner men det finns en som är lite extra speciell. Under vår tid som studenter spelades denna låt i stort sett dygnet runt. Vart vi än gick fanns denna låt med oss, på högsta volym i Adolfs stereo. När de franska orden ljöd över stan visste man att SPSPSK var på intågande! Vi förstod inte mer av låten än att refrängen betydde "när vi dansar". Och dansa, det var precis vad vi gjorde när vi lyssnade på "Alorse On Danse" med Stromae!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0