Sommartider

Godkväll världen. Här är det inte mycket spännande som hänt. Jag gör inte mycket mer än jobbar under dagarna. Imorgon har jag äntligen en ledig dag innan det blir att jobba fyra dagar igen. Att jobba i helgen suger rejält eftersom jag väldigt gärna hade velat följa med vänner på Gatufesten istället och lyssnat på en massa bra artister. Men det missar alltså jag, precis som allt annat roligt den här sommaren. Älskar mitt schema...

Jag ska åtminstone försöka göra det bästa av min lediga dag imorgon. Hade först tänkt att bara stanna hemma och slappa hela dagen, men eftersom det verkar bli lika varmt och soligt som det varit idag så får det bli en dag på stranden istället. Lite pinsamt är det att erkänna att jag ännu inte har badat något i år. Jag som älskar att plaska runt i vattnet har ännu inte doppat mig. Det ska självklart fixas till imorgon.

Efter jobbet idag tog jag bussen direkt till stan eftersom jag var tvungen att besöka optikerna för att beställa nya linser. Hade sett fram emot att kolla in sommarrean lite i affärerna men blev riktigt besviken. Jag var kanske sent ute men det fanns verkligen ingenting med undantag för en klänning på H&M som jag tidigare tittat på. Förutom den var det ingenting som fick följa med hem.

Vädret har som sagt varit strålande idag så det fick bli balkongen så fort jag kom hem. Med undantag för en powernap innan middagen så stekte jag där ute tills solen började gå ner. Då gick jag in och kollade på fotbollen som Sverige vann ganska överraskande med 2-1. Inget vidare bra spel dock. Nu blir det kvartsfinal mot Australien. Under fotbollen så gjorde jag ett riktigt skönt fotbad för mina stackars fötter som värker som attan efter att springa runt i inte alltför bra skor under dagarna. Börjar fasa för att jag måste skaffa den fruktade foppatoffeln... Hujedamej...

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och vila ut ordentligt. Att kliva upp halv sex på morgonen är inte riktigt min favoritsysselsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0