På roadtrip

Äntligen någorlunda frisk! Därmed blir det jobb hela helgen vilket betyder no stadsfesten for me. Känns lite tråkigt att inte få festa och träffa roliga människor men när det kommer till musiken jag missar så är jag inte lika ledsen.

Eftersom jag varit hemma i flera dagar utan att kunna göra något alls så höll jag på att börja klättra på väggarna. Som tur var kom Malin och räddade mig med ett erbjudande om middag och trevligheter igår. Åkte till stan och mötte upp henne och Niklas och senare kom även Lia och My. Malin bjöd oss på hemmagjorda hamburgare och efter att Niklas gått började vi fundera över kvällens planer. Ursprungsplanen var väl att vi skulle göra ett besök på stadsfesten men den skrotades ganska snart. Och då Rolands och sjuka Robert Gustavsson skulle ersättas av Charlotte Perelli bestämde vi oss genast. Ingen stadsfest. Istället började vi prata om att dra iväg med Röda Faran någonstans och snart satt vi i Malins bil utan några direkta reseplaner. Vi började med att åka till Hornöberget och med utsikt över Höga Kustenbron så avnjöt vi en glass och bestämde oss för att följa en av turistvägarna och med kartan och kameran i handen så var vi så småning om ute på en vansinnesfärd genom Höga Kusten. Vi tog oss ut till slut ut till Hörsång men där luktade det så illa så vi blev inte där nån längre stund. Vi åkte vidare och åkte genom ett flertal små samhällen innan vi till slut nådde bron igen. Vi återvände till stan efter att ha dämpat vår reslusta en aning.

Väl hemma hos Malin så fixade vi till oss lite (efter många om och men och lite vin för vissa ;)) och vandrade ner mot stan för att se vad som hände där. Vi tillbringade största delen av kvällen på Bittens där vi satt och bara snackade, myste och hade det gott. När hungern gjorde sig påmind begav vi oss till Mini för lite mat och efter det började vi gå hem igen till tonerna av Perelli som nu hade börjat spela.

Väl hemma slocknade vi tjejer ganska omgående och sov gott tills morgonen grydde och efter lite lunch på Donken är jag nu hemma igen. Börjar jobba fyra så ska se till att få i mig lite mat och även torka av cykeln efter dagens regn. Är så kvavt ute så det går knappt att andas. Har tydligen varit världens åskoväder söderut så det är väl det som kommer smygandes hit norrut också. Förhoppningsvis har det inte hunnit hit innan jag ska ge mig ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0