Juli månads sista dagar

De sista dagarna av juli har varit väldigt härliga. Äntligen känns det som att sommaren är tillbaka och det har bjudits på sol och värme. Var hos mamma från fredagen till lördagen och umgicks med lillasyster och valpen. Mys. Tittade på DN-galan också såklart och det var lika spännande som vanligt. Synd för Angelica Bengtsson att hon inte kunde ge Isenbajeva en bättre match. Är som alltid lika imponerad av Andreas Thorkildsen. Och Usain Bolt. Denne Bolt. Han har ju haft en jobbig säsong och har inte kunnat prestera efter skadan som vi är vana att se honom göra. I Stockholm sprnag han 200-meter och på den distansen finns det ju ingen som kan hota honom. Det var det inte i Stockholm heller. Han vann enkelt men med motvinden i ansiktet blev det ingen toppentid i hans mått mätt och det gamla stadiumrekordet stod sig. Om en månad börjar VM och då blir det att bosätta sig framför tv:n.

Igår under dagen så packade mamma, Ida och jag badkläderna och åkte och solade och badade en sväng. Vovven fick följa med också och var så jäkla söt när han hoppade i vattnet. Efter ett par timmar återvände vi hem och jag åkte ner till pappa igen.

Då blev det genast att åka in till stan för en väldigt trevlig kväll. Den bjöd på grillad mat, en underbar båttur och vattenskidor. Inte för min del dock då det var en aningens för kallt, men det var riktigt roligt att åka båt och kolla på dom andra också. Nästa gång så ska jag däremot försöka ta mig upp på skidorna jag med! Senare på kvällen blev det en tur på hamnkrogen också men då medelåldern tydligen har hamnat runt 40 där så blev vi inte långvariga. Hade gärna gått på Broöppningen men då dom i år inte hade någon musik i min smak att bjuda på så struntade jag i det.

Kom hem vid ett idag och eftersom solen strålade utomhus så fick det bli en dag på balkongen. Med Coca-Cola, en bra bok och underbart väder så blev det en ganska bra dag.

Imorgon jobbar jag delat pass vilket känns riktigt drygt just nu. Jobbar mycket under veckan som kommer så får se om jag hinner med något värt att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0