How You Doin'?

Här kommer ett kort inlägg efter en stunds frånvaro här på bloggen.
Idag är första dagen någonsin som jag sjukanmäler mig från jobbet. Har haft en förkylning på g i flera dagar och natten till fredagen slog den till ordentligt. Fredagens långpass var därmed inte det roligaste jag varit med om. Har varit ledig i helgen men istället för att tillfriskna så har jag bara blivit mer och mer sjuk och igår kände jag att det skulle bli omöjligt att jobba idag. Dessutom vore det riktigt illa om jag skulle smitta någon av de boende. En äldre människa tål ju inte en förkylning lika bra som en yngre. Så nu får jag se om jag ska stanna hemma ännu några dagar eller försöka mig på jobb imorgon om jag mår bättre. Att vara sjukskriven från jobbet är inte alls lika skönt som att vara sjukskriven från skolan. Nu förlorar jag ju helt plötsligt ganska mycket pengar genom att stanna hemma. Men samtidigt kan jag inte heller gå och jobba med feber, ihållande huvudvärk, en igentäppt näsa, plågsamt halsont och en jäkla hosta.

Tur att vädret är dåligt i alla fall, då behöver jag inte vara lika ledsen över att jag måste stanna inomhus och kurera mig. Om bara slipper huvudvärken idag så ska jag nog passa på att se ett par filmer också.

Vad har jag gjort annars då sen förra inlägget? Jag förutom att vara sjuk. Bland annat detta:

* Jobbat häcken av mig.
* Hängt med lillebror som äntligen är hemma på sommarlov. Dock var det han som kom med förkylningen så lite sur är jag på honom.
* Sett Sverige ta brons i VM. Jäklar vilket mål hon fick till Hammarström!
*Sett Japan av alla länder ta guld i VM. Blev en ruskigt spännande final igår och jag tyckte det var oerhört roligt att japanskorna drog det längsta strået.
* Sett Robin Söderling krossa allt motstånd i Swedish Open och enkelt vinna mot Ferrer i final.
* Varit på premiären av Harry Potter och Dödsrelikerna Del 2. Skriver mer om detta senare.
* Äntligen anmält mig på körskolan, tyvärr finns det inga lediga tider förrän sista augusti så det dröjer lite till innan jag får börja köra där. Har dock bokat 12 lektioner så förhoppningsvis kan jag också vistas ute på vägarna snart.
* Längtat mig bort på resesidor som Fritidsresor och Ving och vill mer än allt annat just nu beställa en resa i slutet av augusti men det verkar tyvärr inte som att jag kommer ha någon att åka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0