26 Juli

God kväll. Har inte så jättemycket att skriva om direkt. Jag har varit ledig idag med så det har varit en slapp dag där jag inte ansträngt mig nämnvärt mycket.

Tittade såklart på U21-VM och kvartsfinalen mellan Sverige och Danmark. Zacke och Sverige spelade inte på topp och speciellt försvaret och målvaktsspelet var inte mycket att hurra över. Ändå blev matchen oerhört jämn och lagen följdes åt i stort sett hela matchen med endast ett par måls skillnad som mest. I slutet var det oerhört nervöst och när Sverige missade sitt sista anfallsförsök så såg matchen ut att gå mot förlängning. Men i handboll kan ju allt hända, vilket är tjusningen med sporten, och med fem ynka sekunder så satte Danmark en boll bakom Leo Larsson och släckte därmed svenskarnas hopp om medalj. Surt. 28-27 blev slutresultatet och för Sveriges del blir det nu placeringsmatcher där man möter Spanien redan imorgon.

Nu till nåt helt annat. Idag har vi fått tillökning i familjen. Mamma och Curt har varit och hämtat en hundvalp. En gråhund såklart men en hane. Jag har bara haft en hanhund tidigare så det blir nåt nytt. Jag längtar som en galning till att få se vovven och hoppas kunna åka dit inom de närmaste dagarna. Finns ju inget gulligare än hundvalpar!

Nu ska jag fortsätta läsa lite bloggar, facebooka lite och sen gå och lägga mig. Har ett kort jobbpass imorgon med start 7:30 så får väl försöka lägga mig i tid. Sov dock så länge idag så har en känsla av att det inte kommer hända.

Ska ta och lägga upp en ny musikvideo här på bloggen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0