VM-resan: Cissi och Anna möter Göteborg

Nu har jag landat hemma igen efter några sjukt roliga dagar i Göteborg med Anna. Ska försöka sammafatta dagarna någorlunda:

Tisdag: Klev upp 03:15, omänskligt tidigt, och påbörjade resan söderut. Bussen gick fem ifrån Härnösand och tåget vid sex från Sundsvall. Efter en massa tågresande klev vi ut i ett vårsoligt Göteborg vid ett-tiden. Vi tog oss till vandrarhemmet och gjorde oss hemmastadda innan vi tog spårvagnen till Scandinavium för veckans första matcher. Vi kom lagom till andra halvlek mellan Polen och Chile och när den var slut blev det äntligen dags för Sverige och Argentina. En match som svenskarna förväntades vinna relativt enkelt. MEn så blev icke fallet eftersom Sverige spelade riktigt uselt. Det blev en bedrövlig match och humöret var inte på topp efteråt. I besvikelsen glömde jag min kamera på arenan men kom som tur på det när vi väntade på spårvagnen hem. Vi rusade tillbaka och till min stora lycka och tur hade någon underbar själ lämnat över den till en vakt. Efter många om och men kom vi tillbaka till vandrarhemmet där både jag och Anna slocknade direkt i sängarna.

Onsdag: Denna dag var det inga matcher så vi passade på att vandra runt i Göteborg. Vi spenderade största delen av dagen på Nordstan där det blev lite shopping. Senare på kvällen tog vi en promenad runt området vi bodde i och tog en smaskig fika på ett riktigt mysigt café. Hade sedan roligt på rummet med lite speciella spel innan vi även denna kväll somnade så fort vi la oss i sängarna. Vaknade dock vid tvåtiden på natten när de idiotiska engelsmännen sprang runt och skrek i korridoren utanför...

Torsdag: Matchdag men eftersom det var på kvällen matcherna spelades så hann vi även med att se lite av Göteborg på torsdagen. Vi åkte till centrum för att leta rätt på Beyond Retro som dock var en besvikelse. Sen vandrade vi runt i ett soligt Haga innan det blev käk och fix innan vi återigen åkte till Scandinavium. Och där fick både jag och Anna uppleva något av det sjukaste vi varit med om. Vi tittade på Korea - Slovakien och Argentina - Chile innan det var dags för Sverige att möta Polen. En måstematch för att ha någon som helst chans till att ta sig till semifinal. En riktigt tuff match där Polen var favoriter. Det som dock hände är svårt att beskriva med ord. Ett fullsatt Svandinavium kokade och bar Sverige fram till en seger. Svenska laget spelade riktigt bra och med 12 000 pers i ryggen så gick det hela vägen till vinst. Matchen var olidligt spännande men man lyckades som sagt vinna den efter att Johan Sjöstrand spikat igen målet och killarna gjorde det som krävdes framåt. När slutsignalen ljöd var hela Scandinavium i extas och spelarna likaså. Både psykiskt och fysiskt utmattade satt jag och Anna kvar medan Scandinavium tömdes. Till slut tog vi oss ändå ner till planens kant för att se om vi kunde få tag i några spelare. Lukas Karlsson kom mne fick kunde inte få någon autograf eftersom vi inte hade nån penna. Men då passade vi istället på att haffa en mysig kram av killen. Anna fick sedan träffa sin drömprins Kim Ekdahl Du Rietz och medan jag agerade fotograf så mådde hon gott bredvid killen som senare skulle visa sig vara matchhjälte i kommande match mot Serbien. Johan Sjöstrand kom också förbi och den här gången hade vi lånat en penna av den lilla pojke som stod brevid och vi fick båda våra tröjor signerade av matchens i särklass bästa spelare. Jag väntade förgäves på Oscar som jag hade hoppats på att få ta med mig hem. Tyvärr kom han aldrig och jag fick gå hem tomhänt...

Fredag: Avresedag och det kändes riktigt tråkigt att åka hem från Göteborg. Vi hade helst viljat hoppa på tåget till Malmö istället för Härnösand men det blev ändå det sistnämnda vi hamnade på till slut. Tre tåg, ett högljudd ishockeylag och en jäkla massa väntan senare var vi hemma i Ramvik igen. Back to reality.

Det här dagarna var bland det bästa jag varit med om och torsdagens match mot Polen var så jäkla sjuk. Det går inte att beskriva stämningen på Scandinavium för dom som inte var där. Helt jävla magiskt.

    



Kommentarer
Postat av: Anna

Helt perfekt sammanfattning! Kunde inte ha sagt/skrivit det bättre själv! =D



"Anna fick sedan träffa sin drömprins Kim Ekdahl Du Rietz och medan jag agerade fotograf så mådde hon gott bredvid killen som senare skulle visa sig vara matchhjälte i kommande match mot Serbien."



Det var extra fint! ;)

2011-01-23 @ 21:17:02
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0