Trettondagsafton

Jag är så himla less på att gå runt med en hals som känns förjävlig, med en näsa som snorar och en hosta som retar mig till vansinne. Inte det bästa sättet att starta det nya året med direkt...

Eftersomjag är sjuk så har jag inte något dåligt samvete för att jag ligger i soffan hela dagarna. Att sova och vila har alltid varit den bästa medicinen för mig när jag är sjuk. Jag använder aldrig hostmedicin eller nässpray utan sover mig frisk, och har alltid gjort det. Och kan man göra det framför spännande sport på tv:n så klagar jag inte.

Idag har jag följt Tour de Ski som vanligt och idag var det sprint som gällde. Gick väl ganska hyfsat för svenskarna och svenskorna men det blev ingen vinst.

Sedan var det dags för skidskyttestafett för herrarna och den blev nästan komisk. Det stormade något så in i norden i Oberhof så skjutningen blev nästan skrattretande. Idag gällde det inte att skjuta fullt utan snarare att träffa något skott överhuvudtaget! Sverige låg bra till efter att Ferry åkt sin sträcka och växlat som tvåa men laget slutade till slut som tolva, vilket även det var helt okej med tanke på laget som ställde upp med den helt orutinerade Christoffer Eriksson.

Nu senare ikväll väntar Sveriges bronsmatch i JVM och jag hoppas verkligen dom krossar amerikanerna men det kan nog bli svårt. Om jag orkar vara vaken, fast chansen att jag ska somna överhuvudtaget är ganska liten, så ska jag även se finalen som står mellan Kanada och Ryssland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0