Så där ja!

FY FAN VILKEN MATCH AV SVERIGE! Vilken målvakt! Vilket försvar! Vilket kontringsspel! Vilket fokus! Vilket spel! Vilken utklassning!

Första halvleken var olidligt spännande och Sverige gick till vila med bara ett måls skillnad. Men så kom Sverige in i andra halvlek och totalt dominerade. Sjöstrand (kanske var rätt beslut ändå att ta han istället för Beutler) spikade igen helt vilket ledde till ofantligt många kontringar som i sig resulterade i många lätta mål. Man sprang sönder slovakerna som inte alls orkade med Sveriges tempo. Alla spelare var enormt bra men lite speciellt glädjande var att Mattias Gustavsson fick visa hur bra linjespelare han verkligen är.

Och stämningen sen! Fy fan vilket tryck! Jag längtar ihjäl mig till jag får stå där i Scandinavium och heja fram Sverige till seger.

Jag har bara en sak att klaga på och det borde vara förbjudet för TV4 att sända sport. Man måste sitta med datorn i knät för att kunna ta del av spelarintervjuer, analyser och snacket som egentligen ska visas innan, under paus och efter match. Nyhetskanalen visar allt detta under fyrans jävla reklamavbrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0