På idolturné

Jag hade ju turen att vinna två biljetter till Idolturnén som gjorde ett stopp i Övik, och igår åkte alltså jag och Anna dit. Jag måste säga att jag faktiskt blev riktigt imponerad. Det var en riktigt bra show och alla tio idolerna var riktigt bra live. Under två timmar bjöds det på både låtar från programmet och nya covers. Bäst enligt mig var det när Olle, Daniel och Andreas sjöng "Free Fallin'", "High and Dry" med Daniel , "Telephone" med Minnah och Linnea, "Like a Prayer" med Jay (dock gav den mig inga rysningar den här gången), och slutnumret "All I Need Is You" med alla idolerna.

Tyvärr skulle jag inte säga att övikspubliken visade sig från sin bästa sida. För dom var det viktigare att filma och fotografera VARENDA liten sekund idolerna stod på scenen. Och gjorde dom inte det så stod dom med armarna i kors och såg sura ut. Kom igen, ni är fan på en konsert! Jag vet inte, men jag tycker det är lite pinsamt att bara stå där och vara alldeles tyst och stilla när artisten står tre meter ifrån... Sen när dom skulle filma under en låt och bad publiken applådera, sjunga med och allt sånt så var det likadant. Knäpptysta möss. Dock verkade det enligt idolerna som om Övik hade den bästa publiken så kanske var det bara på golvet framför scenen där jag och Anna stod som det inte var något som helst drag. Fast jag har svårt att tro det.

Aja, det var helt klart dom tio kronor jag betalade för sms:et som gav mig en vinst!
Varken jag eller Anna tog tyvärr några bilder. Vi ville varken skuffa runt på en väska där nere på govlet eller stå och hålla en kamera i handen i två timmar. Lite synd såhär i efterhand med tanke på att vi stod så nära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0