Mja...

Nej, inte var det någon vidare bra match av Sverige ikväll mot Danmark. Med en match som inte betydde mer än en förstaplats  i gruppen så spelade Sverige inte med bästa laget på planen. Sjöstrand, Källman och Ekberg vilade alla i stor del av matchen medan Andersson, Lennartsson och Petersén fick chansen från start. Med Kim Andersson och Oscar Carlén båda skadade fick Kim EDR och Fredrik Larsson ta stort ansvar på niometer och det funkade inte riktigt så bra. Danskarna var bättre än svenskarna och vann matchen med 27-24. Dock gjorde Sverige en mycket bättre andra halvlek men det räckte inte riktigt till. Nu står semifinalen på tur och där möter vi värsta tänkbara motstånd - Frankrike. Men Sverige har slagit från underläge förut i detta VM och inget säger att vi inte kan göra det igen. Då måste dock spelet vara mycket bättre än vad det var idag. En glad nyhet är dock att Oscar Carléns skada inte verkar vara så jätteallvarlig och det ser ut som om han kommer kunna spela i semin. Riktigt skönt att höra!

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite innan jag släcker lampan för ikväll. Imorgon måste jag in på möte i stan och ska även träffa Malin för lite lunch.

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0