Lite tankar kvällen innan

Sitter hemma hos mamma nu där jag hade tänkt vara några dagar. Har inte hänt mycket intressant idag. Har städat bort det sista av julen, ringt ett par samtal, tittat på skidskyttet och läst lite. Läser för tillfället den hypade boken Hypnotisören av Lars Kepler. Hittills så verkar den riktigt bra!

Imorgon börjar äntligen handbolls-VM! Oj vad jag har längtat efter det. Sverige spelar mot Chile i första matchen och vinner dom inte den vette fan om jag ens åker ner till Göteborg. Det ska vara en enkel match och blir förmodligen också det. Truppen är ju för övrigt helt färdig nu också och det blev Fredrik Larsson och Beutler som petades. Den förstnämnda helt rätt och inte så oförväntat. Men när det kommer till Beutler så är jag tveksam till om Olsson/Lindgren valde rätt. Jag tror att Beutlers rutin och erfarenhet kan komma att bli viktigare än Sjöstrands nuvarande form. Därmed inte sagt att Sjöstrand kommer göra en dålig turnering, han är en ruskigt grym målvakt.
Läste också att Larholm blivit förkyld och avstår morgondagens match vilket inte gör så mycket mot ett lag som Chile. Vi får bara hoppas att han inte smittar fler spelare i laget.

Ska hur som helst bli riktigt spännande att se hur Sverige klarar sig i denna turnering. Gruppspelet bjuder ju inte på så bra motstånd med undantag för Polen som är ett topplag så det blir nog i huvudrundan som vi får se lite mer vad Sverige har att komma med. Sen ska det bli intressant att se lag som Frankrike, Kroatien och Danmark som alla är världsnationer inom handboll.

Imorgon drar det alltså äntligen igång!

Om det är nån annan än jag som är intresserad av handboll och läser detta så kan jag tipsa om Johan Flincks handbollsblogg på Aftonbladet. Klicka HÄR för att läsa den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0