Drömmar om guld

Det blev ingen sömn för mig för jag kom på att dokumetären om handbollslandslaget som jag missade igår säkert fanns på TV4Play. Och det gjorde den. Jag säger såhär: det var fan det bästa jag sett på jävligt länge.

Dokumentären "Drömmar om guld" är indelad i tre delar och handlar alltså om det nya handbollslandslaget. Här får man möta spelarna och lära känna dom in på bara skinnet, bokstavligt talat (scenerna från Bahamas var svåra att slita blicken ifrån). Här blandas samtal med spelarna tillsammans med scener från träningar och liknande.

I det här första avsnittet verkar man ha fokuserat på Oscar Carlén, Jonas Larholm och Dan Beutler. Det är lite sorgligt att höra Beutler prata om hur gärna han vill lyckas i landslaget, nu när man vet att han inte fick chansen.

Det är lite gulligt att höra Larholm prata om att han är en sökare, en romantiker. På Bahamas får han lära sig göra volter av Fredrik Petersen.

Slutminuterna är ändå bäst. Det är häftigt att se Oscar Carlén sekunderna innan match. Hur han taggar, fokuserar och peppar sig själv. Hur han tittar in i väggen samtidigt som han säger ord tittaren inte kan höra. Killen är 22 år och är redan så långt gången i sin karriär. Jag tror han blir spelaren att lita på i detta VM.

Sjukt snygg och intressant dokumentär som jag tycker ni alla borde se om ni inte redan gjort det. Avsnittet ligger uppe i sex dagar till HÄR.

                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0