Drömmar om en final

Har nyss avslutat fredagens städning och sitter nu och väntar på middag och handboll. Dags för semifinal ikväll och jag är så nervös! Frankrike är förvisso världens bästa handbollslag och Sveriges chanser att slå dom är i princip minimala. Förlust med mindre än 5-6 bollar är typ en bragd.

Men ändå kan jag inte sluta hoppas på att Sverige spelar den där fantastiska matchen. Matchen då allt stämmer. Då "Jernemuren" är brutalt bra. Då Sjöstrand spikar igen målet. Då Carlén och Larholm leker med Dinart i franska försvaret. Då Karabatic gråter för att Tobias Karlsson inte låter honom hoppa upp och göra mål. Då Staffan Olsson är så upphetsad i timeouten att Ola får lugna honom med Staffans ord "Luuuuugn grabbar". Då publiken i Malmö gör som Scandinavium och bär fram Sverige. Då Claes Hellgren skriker "världsklass" när Doder skjuter sitt Dadoskott. Då Nicklas Ekberg lobbar över Omeyer i en avgörande straff när klockan står på 57:39. Då jag får känna mig både psykiskt och fysiskt utmattad av glädje när slutsignalen går. Då Kim EDR i intervjun efter match garvar och säger: Detta var det sjukaste jag varit med om. Men jag kände på mig att vi skulle vinna. Nu laddar vi för final mot Spanien." DEN matchen hoppas jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0