Update

Oj, här var det dött! Har inte orkat bloggat något dom senaste dagarna men tänkte skriva en liten uppdatering nu.

Jag har den senaste veckan fortsatt min praktik på lekis och det går bara fint. Intensivt och full fart hela tiden. Jag har blivit proffs på att bygga legohus och är populärast i klassen. Ska förmodligen fortsätta vara på skolan den här veckan också och sedan ser det ut som om det blir ett "riktigt" jobb på måndag. Har efter många om och men fått en timanställning på ålderdomshemmet. Känner mig lite oviss inför arbetet men det ska nog gå bra. Kan förhoppningsvis tjäna ihop lite pengar som jag sen kan göra något roligt för.

Lillebror är hemma på sportlov. Kom hem hit i torsdags och stannar tills på måndag. Kul att ha han hemma men lite typiskt att jag har praktik just då. Får hänga med han på kvällarna istället. Igårkväll såg vi tex den nya och superhajpade skräckserien "Walking of the Dead". Jag kan knappt se på Harry Potter utan att hålla för kudden för ansiktet så en serie full med köttätande zombies är väl inte det ultimata. Men var ändå tvungnen att titta när den fått så bra kritik. Och bra var den! Söndagar, 22:30 på TV11 för er som är intresserade.

Min 20-årsdag närmar sig ju med stormsteg och på fredag blir jag officiellt vuxen. Jag stiger ur tonåren och kliver in i 20-årsåldern. Fy fan vad gammal jag blivit... Eftersom mamma jobbar på fredag, och Magnus är nere i Linde när han fyller år i mars så passade vi på att fira våra födelsedagar i lördags hos mamma. Fick mest pengar men också några riktigt bra hårprodukter och fina bestick. Känner att jag behöver börja samla på mig lite flytta-hemifrån-saker och även om det kanske inte är så roligt att få just då när man öppnar paketet så är det guld värt när man väl flyttar.

På fredag blir det kalas igen och jag är ruskigt sugen på att fira lite extra sen på lördag med god mat och utgång. Får se vad jag kan styra upp! 

Nu ska jag ta och sno ihop lite kvällsfika och sätta mig framför tv:n och se om det är nåt sevärt. Blir dock ganska tidiga kvällar för mig nu. En riktig mardröm att kliva upp sju varje morgon...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis till jobbet! :)

2011-02-23 @ 18:37:16
URL: http://jeessiiccapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0