This Tuesday

Dagen har jag spenderat till största del med att vara barnvakt till min lillasyster som är hemma från skolan med förkylning. Vi har byggt ett flertal pärlplattor, lagt svåra pussel och gjort matteläxa. Jag måste dock påpeka att det faktiskt är ganska svårt att förklara för en unge på nio år hur hon ska räkna vissa tal. Jag har ju mitt sätt att räkna och ett tal som 674-290 är ju inte alls svårt att räkna ut med mitt sätt. Men när man ska förklara för lilltjejen hur hon ska tänka för att det ska bli rätt så blir det en jäkla utmaning. Läraryrket är nog inget jag ska satsa på. I alla fall inte mattelärare.

Nu ska jag faktiskt hoppa i säng för måste kliva upp tidigt imorgon (typ 08:30, oerhört tidigt för en arbetslös) för att ta en sväng in till stan igen. 

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0