I'm On Fire

Eftersom jag till slut lyckats skaffa mig ett jobb så var jag idag upp på skolan en sista gång för att avsluta min praktik och säga hejdå till ungarna. Det blev ju bara drygt en vecka men vi blev alla riktigt bra kompisar! Stackars lille Lukas var alldeles tyst efter att jag sagt att det var sista dagen och han sa knappt ett ord förrän jag skulle säga hejdå. Då hoppade han upp i min famn och kramade mig hårt samtidigt som han sa "Farväl Cissi". En riktigt liten gullunge som jag lyckats krossat hjärtat på. Lite synd var det att vi kom på det här med praktiken så sent, hade gärna varit där lite längre. Men nu är det jobb som gäller. Byter småbarn mot gamlingar och hoppas på att det funkar.

När jag lämnat skolan idag tog jag en promenad hem i det kyliga vädret. Trodde jag skulle frysa ihjäl först men det blev ganska varmt att gå till slut och det enda jag frös om var rumpan, av nån konstig anledning.
Väl hemma käkade jag lunch och sen tog jag tag i min garderobstädning. Tyvärr tog motivationen slut ganska omgående och nu är rummet övertäckt med kläder och prylar. Får se om jag fortsätter imorgon.

Men förmodligen kommer det bara bli mer klädkaos för jag funderar på att ta mig en tur till Birsta. Är grymt shoppingsugen och fick ju lite pengar i födelsedagspresent. Det var meningen att Magnus skulle följa med men han har åkt till mamma så jag får åka själv, men då får jag i och för sig strosa runt där i lugn och ro utan att behöva oroa mig över en uttråkad lillebror.

 Nu ska jag inta soffläge och invänta Big Brother. Jag vill verkligen inte se på det programmet för det är ju egentligen så himla dåligt, men kan ändå inte låta bli. Har sett dom två första avsnitten och är fast. Precis som med Paradise Hotel och andra egentligen dåliga program...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0