True Talent

Igår hade det nya musik- och underhållningsprogrammet True Talent premiär. Programidén är att de tre coacherna, Danny Sauecedo, Pernilla Andersson och Tommy Körberg får välja ut ett antal favoriter efter att ha lyssnat på hundra röster. Dessa får sedan framför en låt framför en publik som sitter med ryggen emot. Juryn är indelade i tre grupper beroende på ålder. Om majoriteten i alla tre grupperna röstar ja går artisten vidare och blir en del av sin coachs grupp. Under programmets gång kommer sångarna drillas av sina coacher och om jag har fattat det rätt så kommer de bli söndagsfinaler där tittar får rösta vidare sångarna. Vinnaren vinner en miljon kronor.

Jag har tittat på programmet både igår och idag och är lite kluven till det. Idén är väl helt okej och uppbyggnaden av programmet likaså. Men samtidigt så stör jag mig något så förbannat på bla berättarrösten som berättar hur programmet går till, inför varenda jäkla uppträndande. Reglerna är liksom ganska klara när hon redan förklarat dom ett tjugotal gånger. Dessutom låter det som att hon berättar om en fasanfull operation eller liknande istället för underhållning. Sedan blir det så himla mycket snack om att detta är ett program där personerna enbart bedöms efter sin röst, inte sin personlighet, stil eller liknande. Men saken är ju den att jag som tittare får ju se personen och självklart kommer skaffa mig en favorit som kanske inte har den allra bästa rösten utan tilltalar mig på andra sätt också. Precis som i Idol.

Men jag tänker nog fortsätta följa programmet så gott jag kan, det är ju några riktigt bra sångröster med. Hittills känns Dannys lag helt klart bäst.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha nej de är klart att jag inte har glömt er ;D

2011-08-25 @ 23:42:50
URL: http://jeessiiccapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0