Sista augusti

Idag är det uppehåll för VM och jag har passat på att göra lite annat än bara hänga framför tv:n. Det har varit ett par riktigt spännande friidrottsdagar men några sjukt spännande tävlingar. Både damerna och herrarnas stavhoppsfinaler blev riktigt oväntat bra då storfavoriterna inte alls lyckades. Och på 400 meter var det en artonårig junior som blev världsmästare. Tre hundradelar före f.d. dopade och världsettan Lashawn Merritt. Så jäkla gött. I natt drar allt igång igen.

Annars då. Ja, igår var det 5-årskalas för Hampus. Gott fika och en stund med släkten helt enkelt. Pappas kompis Markus kom under kvällen då de skulle ut och jag björn imorse. Med sig hade han sin jättehund Jacke. Väldigt charmig sådan. Jag satt i tv-rummet och det första hunden gör är att sätta sig mitt framför mig och lägger världens hög på golvet. Mysigt. Tur att jag slapp ta reda på det... Efter det ville jag inte vara kompis med honom. Hur gullig han än var.

Nu till nåt helt annat. Idag hade jag min första lektion på körskolan! Var ju dit tidigare i sommar men jag fick inte någon tid förrän idag. Dom hade bytt ut min körledare till en annan och han verkar vara riktigt bra. Sjukt trevlig och lärde ut på ett väldigt bra sätt. Även om vi inte hann med så mycket den här första gången så gick det vi hann med väldigt bra och jag ser fram emot mot nästa lektion som är redan på fredag. Så nu kommer jag förhoppningsvis få lite ordning på det här med körningen. Längtar tills dess att jag får körkortet i min hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0