Mina män

Modebloggare i all ära men hur meningslösa är dom oftast inte? Nya skor hit, nya dieter dit. Lite bråk med Kissie här och bråk med pojkvännen där. Ibland blir man bara så jäkla less på allt detta iq-befriande läsning.

Tur då att jag har mina män. Mina bloggande killar som antingen får mig att skratta, gråta eller tänka. Jag har en handfull sådana som jag besöker varje dag för att få hjärnan på andra tankar. Av dessa finns det två som alltid har utmärkt sig.

Först och främst Cimon. Cimon min Cimon. Efter hans medverkar in Paradise Hotel hittade jag hans blogg vilket är något av det bästa som finns att läsa på nätet. Efter att ha varit med i sådan ful-tv så kan man tro att det handlar om en korkad söderkille som bara snackar om sina senaste ligg och hur jäkla full han var i helgen. Men icke. Det är inte Cimon för fem öre. Han är mannen med stort M. Killen som skriver från sitt hjärta och som får allt han skriver att verka som poesi. Lika många gånger som han har fått mig att ramla av stolen av skratt så har han fått mig att gråta och fundera över meningen med livet. Han är bra fin Cimon.


Min andra favoritman är Hannes. Killen som kan få en blyertspenna att verka som det roligaste du sett. En ståuppkomiker som samtidigt är en hopplös romantiker och en inbiten men modern politiker. Jag är inte alls speciellt intresserad av politik egentligen men när Hannes skriver om det är det både intressant och så att man förstår vad det handlar om. Men främst handlar det förstås om humorn. Hans senaste inlägg om hur hans nya svärmor läst hans blogg och självfallet fått en underbar bild av honom är störtskön!

                  


Har du inte hittat till dessa grabbars bloggar än så är det bäst du gör det nu.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0