Historier från förr

Gah vad trött jag är! Har jobbat hela dagen idag och sista timmarna var det inte roligt. Jag måste har gått en mil idag i korridorerna. Det känns i alla fall som det. Men nu har jag en ledig dag så då kan jag passa på att vila ut lite. Måste dock åka in till stan imorgon och leta rätt på den där 20-årspresenten. Lättare sagt än gjort.

För tillfället är farmors bästa väninna på besök. De har varit bästa vänner sedan de var i 20-årsåldern och är fortfarande lika kära vänner. Trots att det gått nästan 50 år och att det skiljer 50 mil emellan dom. Det kan man kalla vänskap. Farmor bjöd därför på middag ikväll och efter att Magnus och pappa avlägsnat sig så satt jag, farmor och Gullan i "finrummet" och åt efterrätt och drack vin. Samtidigt berättades det historier från deras ungdom och herregud vad dom varit med om. Alla tre tjöt av skratt medan dom berättade om hur dom i korta kjolar liftade till dansklubbarna flera gånger i veckan mitt i vintern, om sexiga karlar och brustna tonårpojkshjärtan. Men värst av allt var nog ändå beskrivningen av hur de smugglade sprit hem till Sverige så fort dom varit utomlands. Hur farmor och hennes systrar fastnade i tullen efter en båtfärd till Finland... Om hur deras då femtioåriga mamma lyckats reata sådan gallfeber på vakten att han till slut lät dom passera med väskor fyllda med flaskor och ciggarettlimpor. Alltmedan farfar stod utanför med en van, beredd att packa in "varorna". Farmor hade till och med en speciell resväska hon kallade för "Smuggelgrisen" som var särskilt bra då det kom till att gömma flaskor.

HAr som ni förstått haft en riktigt trevlig kväll och tänker nu avsluta den med Joel Kinnaman och "The Killing" innan jag stupar i säng. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0