En lördag

Jisses vad det åskade nu ikväll! Är oerhört glad är jag är så snabb på min cykel så jag hann hem från jobbet innan det satte igång. Borde kanske döpa om mig till Bolt...

Jag vet inte om Bolt är lika bra som mig på att cykla men när det kommer till löpning ligger han lite bättre till. Idag när han klev in på försöken på 100 meter så var allt precis som vanligt. Efter 50 meter är resten av starfältet långt bakom honom. Medan resten av löparna kämpar för sitt liv för att springa sitt snabbaste så lunkar Bolt på i maklig takt och vinner ändå överlägset. Han har i stort sett redan gått upp i mixade zonen när de andra korsas mållinjen. Idag var det den riktige Bolt som var tillbaka på banan. Världens absolut bästa 100 meterslöpare.

För svensk del så har det väl gått hyfsat. Isabella Andersson började VM med att ta en sjunde plats i maraton. Moa Hjelmer sprang riktigt bra och är i semi på 400 meter. Alhadji Jeng missade inte helt oväntat stavhoppsfinalen. Carro hoppade sådär i längdhoppskvalet men gick vidare till finalen imorgon. Och Mattias Jons missade i släggkvalet och gick inte vidare till finalen.

Som ni kanske förstått så ägnade jag största delen av dagen till att titta på VM. Har jobbat nu ikväll och gud vad segt det var idag. Minuterna kröp verkligen fram. Ska jobba kväll imorgon också och sen är jag förhoppningsvis ledig igen innan dom ringer in mig. Har jobbat fyra helger i rad nu men samtidigt ger det lite pengar så jag klagar inte så jättemycket att jag jobbar nu i helgen när jag ändå inte hade så mycket annat för mig.

Tror jag ska avrunda den här kvällen med att läsa lite ur "Mamma, pappa, barn" som är boken jag läser just nu. Ska nog ta och tipsa om lite böcker nån dag som jag har läst nu i sommar. Har blivit några stycken.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kom nyss att tänka på en sak, tänk om du o Bolt skulle få en unge? Den ungen skulle bli både bäst i världen på att spring och cykla! ;)

2011-08-28 @ 11:06:13
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0