Blinded By The Dark

Hej där. Ska alldeles snart slänga mig i sängen och försöka få några timmars sömn innan det är dags att kliva upp och jobba igen. Det har varit ganska jobbigt på jobbet den senaste veckan, både psykiskt och fysiskt. Det plus annat gör att humöret inte varit på topp dom senaste dagarna.

Därför var det så himla skönt att bryta av med en riktig toppendag igår. Veckans enda lediga dag spenderade jag först med Malin och Niklas i Birsta. Kom hem med tre (!) par byxor. För 350 kronor var det helt okej. Köpte även ett par armband och en ring, en kofta och en klocka. Allt på rea såklart. Vad annars.

Med gasen i botten åkte vi sedan hem och jag och Malin fortsatte till Hornö där Lia bjöd in till bubbelbad. Jäklar vad härligt det var. Det var jag, Lia, Malin, Caro, Jenny och My och efter en stund kom även Malins arbetskamrater Fredrik och Jimmy ner. Med Höga Kusten-bron i bakgrunden spenderade vi tre timmar i badet och hade det fantastiskt trevligt. Det bjöds på både en massa snack, skratt och mys. Att det sedan var ett gäng människor som var obehagligt nyfikna kan vi ju glömma. En supermysig kväll som jag verkligen behövde.

Imorgon jobbar jag delat vilket känns sådär. Och med tanke på att bästa Malin har 20-årsfest på kvällen och att jag även jobbar söndag morgon känns det ännu sämre. Men jag tänker självklart göra det bästa av situationen och skynda mig så fort jag kan när jag slutat vid halv tio och sedan får jag väl klara mig utan så myclet sömn på söndagen. Är sista dagen på sommarvikariatet så det gör nog inte så mycket om jag inte är helt på topp. Förhoppningsvis hinner jag säga hejdå till Lia också som drar till varmare breddgrader sen!

Imorgon kommer även Barbro och Putte upp från Gnesta och stannar den kommande veckan. Ska bli väldigt trevligt att ha dom här ett tag. Och skönt med tanke på det som kommer.

Nej, nu ska jag hoppa i säng. God natt allesammans! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0