Counting the Days

Igår var det sista matchomgången i herrarnas slutspelsgrupper i handboll. Sävehof och Guif var ju redan klara för semifinal men vilka lag som skulle ta dom två andra platserna låg nästan vidöppet. I matchen mellan Alingsås och Malmö, som visades på tv, så vann Alingsås solklart efter en av säsongens bästa matcher. I den andra gruppen förlorade dock Lugi mot Guif och därmed var det förra årets silvermedaljörer Drott som gick vidare. Semifinalerna kommer därmed se ut så här: Sävehof möter Drott och Guif möter Alingsås. Bäst av fem matcher gäller och båda semifinalerna kommer bli sjukt spännande, det är jäkligt svårt att förutspå vilka lag som tar sig ända till final men jag hoppas och tror givetvis på att Guif tar sig dit. Sen hoppas jag att motståndet blir Drott. På söndag drar det igång!

Och apropå Guif. Det har varit mycket som hänt klubben den senaste veckan. Först anklagas Tholin för att ha sagt rasistiska ord till Medina i Redbergslid. Tholin nekar till detta och förhoppnigsvis stämmer det, annars är det förjävligt.

Sen kommer något som chockar mig och säkert många andra: Klubben har bestämt sig för att sparka målvakten Daniel Johansson. Allt har tydligen inte gått helt okej till och Danne känner sig illa behandlad av klubben. Tillsammans med klubben hade de kommit överens om ett ettårskontrakt men nu har Guif tydligen ändrat sig. Man har istället värvat Robin Hallberg från Hammarby. Sjukt tråkigt för både Daniel och Guif. Han har dragits med en skada länge nu och har inte kunnat spela på topp men var på väg att komma tillbaka ordentligt nu och innan skadan var han elitseriens bästa målvakt. Surt!

Och som om inte allt detta är nog så har även laget drabbats av något så hemskt som dödshot. Man har fått ett mejl till klubben där grova dödshot uttalas mot ledare och spelare samt deras familjer. Brevet som var skrivet på engelska och förmodligen är sänt från Tjeckien och har polisanmälts och förhoppnigsvis får man tag på den som skickat det. Och sen får man verkligen hoppas på att de grova hoten inte är något som någon planerar att verkställa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Delar av lite där. Torsdag idag och trodde jag skulle få vara ledig idag men telefonen ringde imorse och nu ska jag ut och jobba igen mellan 13-21:30. Ska även jobba imorgon och det blir den åttonde gången på tio dagar. Trevligt med jobb men jag börjar bli en aning trött också. Hoppas på att få vara ledig i helgen, annars blir det tredje helgen i rad jag jobbar nu.

Riktigt illa är det att jag missar hockeyn ikväll också! Det kan bli sista finalmatchen om Färjestad vinner och det känns som om dom kan komma att göra. Men jag hoppas verkligen att Skellefteå vinner där nere så att Norrland fortfarande har chansen på guldet.

Är åter hemma hos pappa efter några dagar hos mamma. Då jag inte jobbat har jag mest spenderat tid med Ida dom senaste dagarna. Vi har bakat chokladbollar, tittat på Hannah Montana och målat om hyllor och bänkar till vår lilla omflyttning.

Nu tror jag nästan att jag ska sätta mig ute på balkongen i solen en stund innan det blir dags för lunch och sånt innan jag ska upp på jobbet. Lite drygt att börja klockan ett för man hinner inte med så mycket innan man börjar, om man inte kliver upp väldigt tidigt förstås. Och det gör jag ju inte.

Ska lägga upp en bra låt också, men det blir i ett enskilt inlägg!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0