Puh!

Äntligen är persen över och den slutade till slut lyckligt! Modo vann över Södertälje med 2-0 och är därmed fortfarande kvar och spelar i Elitserien även nästa år. Åtta sekunder var det som behövdes för att säkra avancemang från kvalet. Herregud vilken anspänning det blev och det är med en suck av lättnad jag skriver detta. Man kan väl egentligen inte säga att Modo är ett vinnande lag, att de hamnade i kvalet från första början är riktigt dåligt. Och att dom inte spelade bra i kvalet och att allt skulle hänga på sista matchen var ännu värre. Nu gick det ju vägen och skönt är väl det. Det hade varit riktigt hemskt för Övik om Modo åkt ur Elitserien. Modo är ju Örnsköldsvik!

Aja, nu tänkte jag snart varva ner med den sjukt bra filmen Seven, med Brad Pitt i huvudrollen. Länge sen jag såg den nu och tänkte därför passa på när den visas på kanal 5 klockan tio.
Har varit ledig idag och inte gjort mycket alls. Imorgon väntar jobb igen men inte förrän halv fem så jag kan unna mig ännu en sovmorgon. Funderar att åka hem till mamma en sväng efter jobbet och stanna där tills på söndag eller så. Hälsa på lillasyster och se hur det går med rummen som håller på att fixas till.

Igår var jag hem till Anna efter jobbet och åt middag och sen kollade vi även på matchen mellan Guif och Redbergslid. Eskilstunakillarna gjorde ingen vidare bra match med undantag för en tiominutersperiod i början av andra halvlek och matchen slutade med ett oavgjort resultat. Guif var redan klara för semi innan matchen och med ett poäng igår så säkrade dom även förstaplatsen i slutspelsgruppen och kommer därmed förmodligen slippa spela mot Sävehof i semin. Dom väntar vi med att slå i finalen istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0