Påskhelgen

Nu har jag kommit hem igen från påskfirandet i söder. Vi åkte tidigt på Skärtorsdagen och åkte först ner till Lindesberg och hämtade upp Magnus innan vi fortsatte till Gnesta. Där har vi inte gjort något speciellt utan bara umgåtts med släkten hela helgen. Och ätit mat. Fan vad mat vi ätit.

Och vilket fantastiskt väder det varit! 25 grader i skuggan och i stort sett sommarväder varenda dag. Men självklart så gav mitt immunförsvar upp igen och jag drabbades av en jääteförkylning. Igen. Har varit riktigt sjuk men försökt hålla humöret uppe ändå. Det goda vädret och mina urgulliga tremänningar har gjort det lättare.
Trodde jag hosta sönder både hals och mage i natt men idag har jag varit förvånandsvärt kry så får hoppas på att det bara var en kort men intensiv förkylning.

Jag, pappa och Magnus åkte hem idag igen och dom 55 milen gick ovanligt fort idag. Kom hem vid två, lagom till matchen mellan Guif och Alingsås alltså. Första halvlek var riktigt jämn men i andra var Guif bättre och vann med 29-24 till slut. Eskilstunakillarna leder nu med 2-1 i matcher och på onsdag kan dom gå till final om dom lyckas vinna mot Alingsås på bortaplan. Sävehof blev klara igår efter att ha vunnit mot Drott med tio bollar. Tyvärr.

Nu ska jag strax gå på en kvällspromenad med Anna. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0