Val 2010

Om bara ett par dagar så är det val till riksdag, landsting och kommun i Sverige. Jag tycker inte att det är en självklarhet att rösta utan snarare en plikt. Alla de som har åldern inne borde ta sitt ansvar och lägga en röst. Politik kanske inte är det allra roligaste men oftast beror det på att man inte har så mycket kunskap om det. Att titta på olika debatter och utfrågningsprogram på tv och läsa om partierna på nätet är ett väldigt bra sätt att sätta sig in mer i politikvärlden.

Jag har följt TV4:as utfrågningar både i förrgår och igår och allt blev väldigt mycket tydligare efter dem även om jag innan nog var ganska säker ändå. Jag har i alla fall bestämt mig för vad jag ska rösta på men ser ingen andledning till att skriva det här. Vad man röstar på är personligt och inget som man behöver skylta med om man inte vill.

Vad du än röstar på så spelar det ingen roll så länge du gör din röst hörd! (Men ni får helst låta bli att rösta på SD, dom har absolut ingenting att göra i en svensk riksdag enligt mig.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0