SYTYCD-Final

Tänkte att jag  skulle kunna ta och skriva lite om finalen i So You Think You Can Dance som var nu i veckan.

Finalen kom alltså att stå mellan Kent, Lauren och Robert, tre fantastiska dansare som alla förtjänade att vinna men jag höll ändå lite extra på Kent för han är helt otrolig. Efter att Robert blivit tilldelad tredje plats stod det alltså mellan Kent och Lauren och dom sista programmen har det bara skiljt någon enstaka procent mellan dom i röstningen så att det var jämt var det inget snack om. Till slut blev det ändå Lauren som tog hem segern och även om jag som sagt höll på Kent så var det helt okej att Lauren vann. Hon har kämpat genom flera program som ensam tjej och varit riktigt grym.

Som vanligt framfördes det fantastiska nummer i programmet men jag tror att årets säsong gett oss några extra bra nummer. Idén med att använda all-stars visade sig vara väldigt bra då dansarna verkar ha utvecklats mer än vanligt och det har resulterat i underbara nummer.

Här kommer några av mina absoluta favoritnummer (många med Kent) från säsong sju och som ni förmodligen vet vid det här slaget så går det inte att lägga in videor från Youtube på numrena så ni får klicka på länkarna istället om ni är intresserade.

Kent & Lauren - Contemporary

Kent & Anya - Cha Cha

Alex & Twitch - Hip Hop 

Kent & Twitch - Tapping

Robert & Allison - Contemporary

Billy & Ade - Contemporary

Adéchiké & Comfort - Lyrical Hip Hop

Kent & Neil - Contemporary


Vinnaren Lauren!

En sak är säker - det har varit sjukt hög nivå på denna säsongs dansare! Ser redan fram emot säsong åtta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0